Ik heb een conflict op het werk – hoe ga ik ermee om?

Ik heb een conflict op het werk – hoe ga ik ermee om?

Ik heb een conflict op het werk

Ik heb een conflict op het werk – hoe ga ik ermee om?

Conflicten op de werkplek zijn onvermijdelijk wanneer werknemers met verschillende werkstijlen en verschillende achtergronden worden samengebracht als een gemeenschappelijk bedrijfsdoel. Conflicten zijn onvermijdelijk, maar het kan ook worden beheerd en zelfs worden opgelost als het goed wordt gepresenteerd door een ervaren bemiddelaar. Deze specifieke toolkit onderzoekt de belangrijkste redenen waarom werkgevers conflicten op de werkplek moeten oplossen en beheren. Het richt zich vervolgens op vier hoofdcomponenten om u te helpen bij het ontwerpen van een succesvolle coöperatieve conflictoplossingsstrategie: bewustzijn, betrokkenheid, communicatie en samenwerking.

Bewustzijn. Alle mensen hebben er belang bij begrepen, gewaardeerd en erkend te worden vanwege hun unieke kwaliteiten bekijk. Deze vorm van conflicthantering gaat ook in op het feit dat we allemaal verschillende percepties en doelen hebben als het gaat om samenwerken met anderen. We weten ook dat we verschillende waarden en overtuigingen hebben en bijgevolg hebben we verschillende verwachtingen. Om deze reden dienen alle betrokken partijen zich bewust te zijn van en begrip te krijgen voor de mening van de ander alvorens tot samenwerking over te gaan.

Uitnodiging. Een goed ontworpen bemiddeling kan het probleem van een conflict aanpakken door een sfeer van wederzijds begrip te creëren, waarin beide partijen worden aangemoedigd om hun mening te geven en elkaar te begrijpen. Dit bouwt vertrouwen en respect op, die essentiële componenten zijn voor effectieve en succesvolle relaties. Dergelijke interpersoonlijke communicatie is noodzakelijk voor goede relaties, omdat het opbouwen van vertrouwen en een positief moreel cruciaal is voor organisatorisch succes.

Meer weten? Klik dan hier: The Oak Tree Mediators

Comments are closed.